Tipo Producción |
Título |
Autor |
Año de Producción |
DOI |
Revista |
Fuente |
Cuartil de ScimagoJR o JCR* |
Artículo en revista científica
|
Interaction and Reflective Practice of the Teacher in the Classroom
|
Villalta-Paucar M.A.
|
2022
|
10.17227/RCE.NUM86-12270
|
Revista Colombiana de Educacion
|
|
Q4
|
Artículo en revista científica
|
Leading Schools in Times of COVID-19: Building Resilience
|
Villalta M.A.
|
2022
|
10.24320/REDIE.2022.24.E15.4712
|
Revista Electronica de Investigacion Educativa
|
|
Q3
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Conversation analysis: Psychotherapist interventions in different gender university students with depressive conditions and suicidal ideation
|
|
2022
|
10.31083/J.JOMH1802049
|
|
Scopus - Elsevier a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
Conversation and gaze in urban and rural first grade classrooms
|
Villalta M.
|
2022
|
10.4067/S0718-07052022000400137
|
Estudios Pedagogicos
|
|
Q3
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Criterios éticos para revisar investigaciones en Ciencias Sociales. Sistematización de una experiencia
|
|
2022
|
10.5944/empiria.54.2022.33739
|
|
Villalta, M a través de ORCID
|
|
Article
|
Effect of Mediated Learning in Teacher-Child Interactions in Urban and Rural Primary School Classrooms: An Exploratory Study
|
Villalta Paucar, Marco Antonio
|
2021
|
10.1558/lst.18173
|
LANGUAGE AND SOCIOCULTURAL THEORY
|
|
S/C***
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Aula urbana y rural
|
|
2021
|
10.22201/iisue.24486167e.2021.172.59723
|
|
Villalta, M a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Contribution of Conversation Analysis to Psychotherapy by Tele-psychology to adolescents with Eating Disorders in the context of Covid-19
|
|
2021
|
|
|
Villalta, M a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
Digital game for the development of classroom verbal interaction strategies: enhanced pre-service teacher training model with technology (Juego digital para el desarrollo de estrategias de interacción verbal en aula: modelo de formación inicial de pr
|
López-Neira L.
|
2020
|
10.1080/11356405.2020.1785139
|
Cultura y Educacion
|
|
Q1
|
Article
|
Digital game for the development of classroom verbal interaction strategies: enhanced pre-service teacher training model with technology (Juego digital para el desarrollo de estrategias de interaccion verbal en aula: modelo de formacion inicial de profesores mejorado con tecnologia)
|
Lopez-Neira, Leonardo
|
2020
|
10.1080/11356405.2020.1785139
|
Culture Education
|
|
Q4
|
Article
|
Communicative Exchanges and Classroom Teaching Practices of Trainee Teachers
|
Villalta Paucar, Marco Antonio
|
2020
|
10.24320/redie.2020.22.e21.2513
|
Revista Electronica de Investigacion Educativa
|
|
S/C***
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Intercambios comunicativos y práctica pedagógica en el aula de los docentes en formación
|
|
2020
|
|
|
Marco Villalta a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Perfil profesional y experiencia escolar en la validación de categorías observacionales de interacciones en aula
|
|
2020
|
|
|
Marco Villalta a través de ORCID
|
|
BOOK_CHAPTER
|
Reflexión de la práctica pedagógica y calidad de la interacción profesora – alumnos. Un estudio exploratorio en aulas de la Educación Básica urbana y rural de Chile
|
|
2020
|
|
|
Marco Villalta a través de ORCID
|
|
Article
|
Analysis of the Conversation: Psychotherapy of depressed adolescents with attempted suicide in a hospital context
|
Barriga, Lautaro
|
2019
|
|
Terapia Psicologica
|
|
Q4
|
Article
|
EYE TRACKING AND CONVERSATIONAL STRUCTURES IN CHILEAN RURAL AND URBAN ELEMENTARY EDUCATION CLASSROOMS
|
Villalta, Marco Antonio
|
2019
|
|
INTERCIENCIA
|
|
Q4
|
Artículo en revista científica
|
Analysis of the conversation: Psychotherapy of depressed adolescents with attempted suicide in a hospital context
|
Barriga L.
|
2019
|
10.4067/S0718-48082019000100039
|
Terapia Psicologica
|
|
Q3
|
Artículo en revista científica
|
Eye tracking and conversational structures in chilean rural and urban elementary education classrooms
|
Villalta M.A.
|
2019
|
|
Interciencia
|
|
Q2
|
Article
|
Presentation of a Model Analysis of the Conversation and Learning Experiences Mediated in the Classroom Interaction
|
Antonio Villalta-Paucar, Marco
|
2018
|
10.15517/revedu.v42i1.23431
|
|
|
S/C***
|
Artículo en revista científica
|
Conversación y mediación del aprendizaje en aulas de diversos contextos socioculturales
|
Paucar M.A.V.
|
2018
|
10.22201/iisue.24486167e.2018.160.58496
|
Perfiles Educativos
|
|
Q3
|
Artículo en revista científica
|
Socioeconomic context, pedagogical practice and autonomous learning in the classroom
|
Paucar M.A.V.
|
2018
|
10.4067/S0718-07052018000100049
|
Estudios Pedagogicos
|
|
Q3
|
Artículo en revista científica
|
Resilience and academic performance of Lima and Santiago de Chile adolescents from vulnerable social level
|
Paucar M.A.V.
|
2017
|
10.11144/Javeriana.upsy16-4.rrea
|
Universitas Psychologica
|
|
Q4
|
Article
|
Resilience and Academic Performance of Lima and Santiago de Chile Adolescents from Vulnerable Social Level
|
Villalta Paucar, Marco Antonio
|
2017
|
10.11144/Javeriana.upsy16-4.rrea
|
Universitas Psychologica
|
|
Q4
|
Review
|
CLASSROOM MANAGEMENT AND INITIAL TEACHER TRAINING. A REVIEW STUDY
|
Castaneda Diaz, Maria Teresa
|
2017
|
10.4151/07189729-Vol.56-Iss.2-Art.484
|
|
|
S/C***
|
Article
|
CONVERSATION IN THE CLASSROOM. KNOWLEDGE AND SCHOOL ACHIEVEMENT
|
Villalta Paucar, Marco Antonio
|
2017
|
10.4151/07189729-Vol.56-Iss.3-Art.567
|
|
|
S/C***
|
Book-chapter
|
Conversacion, mirada y mediación del aprendizaje en aulas de diverso contexto educativo
|
|
2017
|
|
|
Marco Villalta a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
Teacher-student interaction and promotion of learning in primary schools with different school performance
|
Paucar M.
|
2017
|
|
Revista de Pedagogia
|
|
Q4
|
Artículo en revista científica
|
A single-display groupware collaborative language laboratory
|
Calderón J.F.
|
2016
|
10.1080/10494820.2014.917111
|
Interactive Learning Environments
|
|
Q1
|
Journal-article
|
A single-display groupware collaborative language laboratory
|
|
2016
|
10.1080/10494820.2014.917111
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Article
|
A single-display groupware collaborative language laboratory
|
Felipe Calderon, Juan
|
2016
|
10.1080/10494820.2014.917111
|
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
|
|
Q1
|
Book-chapter
|
Burnout y resiliencia en directores de Escuelas
|
|
2016
|
10.13140/RG.2.1.3373.8724
|
|
Marco Villalta a través de ORCID
|
|
Book-chapter
|
Burnout y resiliencia en profesores universitarios.
|
|
2016
|
10.13140/RG.2.1.4652.4646
|
|
Marco Villalta a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
Inter-cultural education in Latin America: An analysis of field research in the region
|
Villalta M.
|
2016
|
10.5027/PSICOPERSPECTIVAS-VOL15-ISSUE1-FULLTEXT-605
|
Psicoperspectivas
|
|
Q2
|
Journal-article
|
Inter-cultural education in Latin America: An analysis of field research in the region | Educación intercultural en Latinoamérica: Análisis de las investigaciones de campo en la región
|
|
2016
|
10.5027/PSICOPERSPECTIVAS-VOL15-ISSUE1-FULLTEXT-605
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Book-chapter
|
El aporte de la tecnología a los procesos pedagógicos desarrollados en el aula: un análisis desde la enseñanza de la multiplicación
|
|
2016
|
|
|
Marco Villalta a través de ORCID
|
|
Book-chapter
|
Jornada Escolar Completa y organización del tiempo en la sala de clases de la Educación Básica
|
|
2016
|
|
|
Marco Villalta a través de ORCID
|
|
Book-chapter
|
Un modelo teórico para el estudio de la conversación y el aprendizaje en la interacción de sala de clase
|
|
2016
|
|
|
Marco Villalta a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
La gestión del tiempo en la sala de clases y los rendimientos escolares en escuelas con jornada completa en Chile
|
Martinic S.
|
2015
|
10.1016/j.pe.2013.03.001
|
Perfiles Educativos
|
|
Q3
|
Artículo en revista científica
|
Teaching processes and technology use in the classroom
|
Villalta M.
|
2015
|
10.5209/rev_RCED.2015.v26.n2.43303
|
Revista Complutense de Educacion
|
|
Q3
|
Article
|
Teaching processes and technology use in the classroom
|
Villalta Paucar, Marco Antonio
|
2015
|
10.5209/rev_RCED.2015.v26.n2.43303
|
|
|
S/C***
|
Journal-article
|
Teaching processes and technology use in the classroom | Procesos pedagógicos y uso de tecnología en el aula
|
|
2015
|
10.5209/rev_RCED.2015.v26.n2.43303
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Journal-article
|
Interacción en sala de clase y aprendizaje. Elementos de contexto para comprender esta relación en la educación básica chilena
|
|
2015
|
10.5872/psiencia/7.1.031306
|
|
CrossRef Metadata Search a través de ORCID
|
|
Journal-article
|
La gestión del tiempo en la sala de clases y los rendimientos escolares en escuelas con jornada completa en Chile
|
|
2015
|
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
La gestión del tiempo en la sala de clases y los rendimientos escolares en escuelas con jornada completa en Chile
|
Martinic S.
|
2015
|
|
Perfiles Educativos
|
|
Q3
|
Article
|
School Organization and Teaching Practices in High Educational Performance Institutions
|
Villalta Paucar, Marco Antonio
|
2014
|
|
Universitas Psychologica
|
|
Q4
|
Journal-article
|
Organización escolar y trabajo de enseñanza en aula de establecimientos de alto desempeño educativo
|
|
2014
|
10.11144/javeriana.upsy13-1.oete
|
|
CrossRef Metadata Search a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
School organization and teaching practices in high educational performance institutions
|
Paucar M.A.V.
|
2014
|
10.11144/Javeriana.UPSY13-1.oete
|
Universitas Psychologica
|
|
Q3
|
Journal-article
|
Discurso y práctica pedagógica en contextos de alto rendimiento escolar
|
|
2014
|
10.4067/s0718-07052014000300022
|
|
CrossRef Metadata Search a través de ORCID
|
|
Book-chapter
|
Aprendizaje Escolar y demanda cognitiva en la sala se clase
|
|
2014
|
|
|
Marco Villalta a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
Discourse and pedagogical practice in high-performance school frameworks
|
Páucar M.
|
2014
|
|
Estudios Pedagogicos
|
|
Q3
|
Article
|
Didactic Interaction and Cognitive Processes. An approach from the Practice and Teaching Speech
|
Villalta Paucar, Marco
|
2013
|
|
Universitas Psychologica
|
|
Q4
|
Artículo en revista científica
|
School knowledge and cognitive processes in learning interaction in the classroom
|
Villalta Páucar M.A.
|
2013
|
10.1016/s0185-2698(13)71836-1
|
Perfiles Educativos
|
|
Q3
|
Artículo en revista científica
|
Didactic Interaction and Cognitive Processes. An approach from the Practice and Teaching Speech
|
Páucar M.V.
|
2013
|
10.11144/javeriana.upsy12-1.idpc
|
Universitas Psychologica
|
|
Q3
|
Journal-article
|
Interacción didáctica y procesos cognitivos. Una aproximación desde la práctica y discurso del docente
|
|
2013
|
|
|
Redalyc a través de ORCID
|
|
Journal-article
|
School knowledge and cognitive processes in learning interaction in the classroom | Conocimiento escolar y procesos cognitivos en la interacción didáctica en la sala de clase
|
|
2013
|
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Article
|
School culture, practices and resilience in education, students and teachers of vulnerable social contexts
|
Villalta Paucar, Marco Antonio
|
2012
|
|
Universitas Psychologica
|
|
Q3
|
Article
|
One Mouse per Child: interpersonal computer for individual arithmetic practice
|
Alcoholado, C.
|
2012
|
10.1111/j.1365-2729.2011.00438.x
|
JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING
|
|
Q1
|
Artículo en revista científica
|
One Mouse per Child: Interpersonal computer for individual arithmetic practice
|
Alcoholado C.
|
2012
|
10.1111/j.1365-2729.2011.00438.x
|
Journal of Computer Assisted Learning
|
|
Q1
|
Journal-article
|
One Mouse per Child: Interpersonal computer for individual arithmetic practice
|
|
2012
|
10.1111/j.1365-2729.2011.00438.x
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
School culture, practices and resilience in education, students and teachers of vulnerable social contexts
|
Paucar M.A.V.
|
2012
|
10.11144/javeriana.upsy11-1.cepe
|
Universitas Psychologica
|
|
Q2
|
Journal-article
|
Representaciones sociales del asociativismo municipal en educación: un marco conceptual para la educación chilena
|
|
2012
|
|
|
Redalyc a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
A framework for the design and integration of collaborative classroom games
|
Echeverría A.
|
2011
|
10.1016/j.compedu.2010.12.010
|
Computers and Education
|
|
Q1
|
Journal-article
|
A framework for the design and integration of collaborative classroom games
|
|
2011
|
10.1016/j.compedu.2010.12.010
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Article
|
A framework for the design and integration of collaborative classroom games
|
Echeverria, Alejandro
|
2011
|
10.1016/j.compedu.2010.12.010
|
COMPUTERS & EDUCATION
|
|
Q1
|
Artículo en revista científica
|
Design guidelines for Classroom Multiplayer Presential Games (CMPG)
|
Villalta M.
|
2011
|
10.1016/j.compedu.2011.05.003
|
Computers and Education
|
|
Q1
|
Journal-article
|
Design guidelines for Classroom Multiplayer Presential Games (CMPG)
|
|
2011
|
10.1016/j.compedu.2011.05.003
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Article
|
Design guidelines for Classroom Multiplayer Presential Games (CMPG)
|
Villalta, M.
|
2011
|
10.1016/j.compedu.2011.05.003
|
COMPUTERS & EDUCATION
|
|
Q1
|
Article
|
From MMORPG to a Classroom Multiplayer Presential Role Playing Game
|
Susaeta, Heinz
|
2010
|
|
|
|
2010: No disponible**, 2020: Q1
|
Journal-article
|
Factors of resilience associated with academic performance in students from contexts of high social vulnerability | Factores de resiliencia asociados al rendimiento académico en estudiantes de contextos de alta vulnerabilidad social
|
|
2010
|
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Journal-article
|
From mmorpg to a classroom multiplayer presential role playing game
|
|
2010
|
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
Factors of resilience associated with academic performance in students from contexts of high social vulnerability
|
Villalta Páucar M.A.
|
2010
|
|
Revista de Pedagogia
|
|
Q4
|
Artículo en revista científica
|
From mmorpg to a classroom multiplayer presential role playing game
|
Susaeta H.
|
2010
|
|
Educational Technology and Society
|
|
Q1
|
Proceedings Paper
|
Classroom Multiplayer Presential Games
|
Nussbaum, Miguel
|
2009
|
|
|
|
|
Conference-paper
|
Classroom multiplayer presential games
|
|
2009
|
10.1109/T4E.2009.5314109
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Conference Paper
|
Classroom multiplayer presential games
|
Nussbaum M.
|
2009
|
10.1109/T4E.2009.5314109
|
International Workshop on Technology for Education, T4E'09
|
|
No Aplica
|
Journal-article
|
ANALISIS DE LA CONVERSACION: UNA PROPUESTA PARA EL ESTUDIO DE LA INTERACCION DIDACTICA EN SALA DE CLASE
|
|
2009
|
10.4067/s0718-07052009000100013
|
|
CrossRef Metadata Search a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
Conversation analysis. A proposal for didactical interaction research in the classroom
|
Páuca M.
|
2009
|
10.4067/S0718-07052009000100013
|
Estudios Pedagogicos
|
|
Q4
|
Journal-article
|
Perceptions and meanings given to co-existence and violence in schools by fourth year Chilean high school students | Percepciones y significados sobre la convivencia y violencia escolar de estudiantes de cuarto medio de un liceo municipal de Chile
|
|
2007
|
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Journal-article
|
Violence in municipal secondary education | "Pasado a llevar". La violencia en la educacion media municipalizada
|
|
2007
|
|
|
Scopus to ORCID a través de ORCID
|
|
Journal-article
|
Violencia escolar: la mirada de los docentes
|
|
2007
|
|
|
Redalyc a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
Perceptions and meanings given to co-existence and violence in schools by fourth year Chilean high school students
|
Muñoz Quezada M.
|
2007
|
|
Revista de Pedagogia
|
|
2007: No disponible**, 2020: Q4
|
Artículo en revista científica
|
Violence in municipal secondary education
|
Villalta Páucar M.A.
|
2007
|
|
Estudios Pedagogicos
|
|
Q4
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Factores de riesgo en la salud mental de adolescentes de sectores urbanos de Santiago de Chile
|
|
2006
|
|
|
ResearcherID a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Investigación Cualitativa en Ciencias Sociales y Educación: Un Desafío para la Formación Postgradual en Chile
|
|
2005
|
|
|
ResearcherID a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
El Computador y sus Aplicaciones en la Interacción Pedagógica .
|
|
2004
|
|
|
ResearcherID a través de ORCID
|
|
SUPERVISED_STUDENT_PUBLICATION
|
Prácticas pedagógicas del docente y cultura escolar en la interacción didáctica
|
|
2000
|
|
|
ResearcherID a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Estructuras de intercambio comunicativo en la interacción didáctica
|
|
1999
|
|
|
ResearcherID a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Modelos y estrategias de intervenci��n para el mejoramiento de la calidad de la Educación Media
|
|
1997
|
|
|
ResearcherID a través de ORCID
|
|
BOOK
|
El adiós a la niñez : estudio en preadolescentes
|
|
1996
|
|
|
ResearcherID a través de ORCID
|
|